[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:RU] [cle1: SECONDES Lang:RU]

11 ГОЛОВНИХ СЛІВ WRC

Чи знаєте ви визначення «WRC»? А що таке «шейкдаун»? Для чого призначений сервісний парк? Перегляньте словник ключових термінів WRC, аби краще розуміти ці перегони.

Glossaire10_625x349

ГНУЧКИЙ СЕРВІС

Це сервісні роботи, що дозволені протягом 45 хвилин наприкінці кожного дня перегонів. Досить тривалий сервіс дозволяє командам попрацювати з одним автомобілем та іншим після нього, виконуючи великий обсяг ремонтних робіт, або попрацювати навіть з двома автомобілями одночасно, якщо обсяг робіт є невеликим. Зрештою, така організація сервісу дозволяє ефективно розподілити всіх наявних механіки, яким дозволено працювати над автомобілі (максимум вісім механіків для команди з двома автомобілями, наприклад CITROËN Total World Rally Team).
Glossaire12_625x349

МАРШРУТНІ НОТАТКИ («ЛЕГЕНДА»)

Це записи, які використовуються екіпажами для опису спец-відрізків, де автомобілі змагаються під час перегонів. Під час створення «легенди» пілот каже своєму штурману нотатки по маршруту, використовуючи специфічні для них терміни та позначення. Штурман записує ці інструкції в блокнот і, зрештою, створює опис гоночної траси. Під час перегонів штурман зачитує ці нотатки («легенду») для пілота, щоб завчасно описати шлях попереду – повороти, трампліни, небезпечне каміння, тощо – і, зрештою, це дозволяє пілоту промчати трасою якомога швидше.
Glossaire4_625x349

СПЕЦ-ВІДРІЗОК «POWER STAGE»

Термін описує однин спец-відрізок під час етапу ралі, в якому для екіпажів-переможців нараховуються додаткові бонусні бали. Найшвидший водій виграє п'ять балів, за друге місце дається чотири бали – і так далі, до п'ятого найшвидшого водія, який забирає один додатковий заліковий бал. Як правило, Power Stage – це завершальний фінальний спец-відрізок, що транслюється в прямому ефірі на телебаченні.
Glossaire11_625x349

СИСТЕМА «RALLY 2»

Команда та екіпаж, яка були змушені зійти з дистанції перегонів протягом одного дня, можуть знову повернутися до ралі наступного дня. Однак за умови додавання до загального часу семихвилинного штрафу за кожний пропущений спец-відрізок (або навіть 10 хвилин, якщо екіпаж зійшов з дистанції на заключних проїздах ралі).
Glossaire3_625x349

РОЗВІДКА ТРАСИ (RECCE)

У вівторок та середу, перед початком змагань, екіпажі проводять розвідку траси, більш відому як «recce». Протягом двох днів вони двічі проїжджають по кожному з спец-відрізків, використовуючи для цього модифіковані серійні автомобілі (каркас безпеки, змінена підвіска та гальма, тощо) на відносно невеликій швидкості (максимум 80 км/г). В цей час екіпажі можуть зробити перші нотатки про характеристики гоночної траси, поворот за поворотом, ділянка за ділянкою.
Glossaire2_625x349

КОМАНДИ БЕЗПЕКИ

На чотирьох асфальтових етапах перегонів WRC (Монте-Карло, Корсика, Німеччина, Каталонія), ключові екіпажі мають підтримку від команд безпеки. Останні, як правило, складається з пілотів та штурманів. Отримавши копію нотатків («легенди») екіпажу, вони проїжджають спец-відрізки перед суперниками та відзначають про будь-які зміни на поверхні дороги або умовах перегонів, які сталися з моменту складання нотатків («легенди»). Вони роблять це між першим і другим проїздом під час перегонів.
Glossaire3_625x349

СЕРВІСНИЙ ПАРК

Саме тут різні команди, що змагаються у чемпіонаті, створюють свої технічні та гостинні бази. Екіпажі регулярно повертаються в сервісний парк між спец-відрізками, щоб встановити нові шини, змінити налаштування автомобіля, виконати ремонт авто. Зовнішня допомога поза межами сервісного парку не допускається, крім умови, що екіпажі можуть виконувати роботи зі своїм автомобілем лише з тим обладнанням та інструментами, що наявне на борту. На сьогоднішній день існує тенденція до того, аби ралі мали лише один сервісний парк. Як правило, автомобілі мають 15-хвилинний сервіс та перевірку вранці, перед тим, як вирушати на етапи, також мають 45-хвилинний проміжний сервіс між основними проїздами, та, нарешті, мають 45-хвилинний сервіс ввечері, після завершення чергового дня перегонів. Механікам дозволено працювати на автомобілях тільки коли вони носять позначки-пов'язки (максимум чотири механіка на один автомобіль).
Glossaire1_625x349

ШЕЙКДАУН («SHAKEDOWN»)

Це термін, що використовується для опису тестової сесії, організованої в четвер – перед самим початком ралі. Етап «шейкдаун» проводиться на дорогах, що максимально подібні до спец-відрізків, які використовуються під час перегонів. Всі екіпажі повинні виконати мінімум три проїзди.
Glossaire5_625x349

СПЕЦ-ВІДРІЗОК

Даний термін означає ділянку дороги, що закрита для звичайних автомобілів, де екіпажі ралі-карів змагаються один з одним у намаганні встановити найкращий час. Кожен екіпаж стартує окремо, з різницею в одну, дві, або три хвилини після попередника. Крім того, аби потрапити на спец-відрізок, екіпажам доводиться їхати і звичними дорогами – це називається «дорожня секція». Цей рух проводяться на звичайних дорогах, відкритих для громадськості, тому екіпажі ралі-карів повинні дотримуватися місцевих законів та правил дорожнього руху. Водночас, вони також повинні проїхати загальною дорогою, від одного спец-відрізку до іншого, за певний встановлений час (цільовий часу). Запізнення або, навпаки, занадто раннє подолання «дорожньої секції» призводить до того, що екіпажам додається штрафний час. Таким чином, ралійний етап загалом – це серія спец-відрізків та дорожній секцій, після проходження яких екіпажу виставляється загальний час: арифметичне складання часу спец-відрізків та додаткового штрафного часу (якщо такий був) за подолання дорожніх секцій.
Glossaire9_625x349

ВІДРІЗОК «СУПЕР-СПЕШЛ» (SUPER SPECIAL STAGE)

Це короткі спец-відрізки, що зазвичай проводять у центрі міста під час початку ралі – аби віддати шану та порадувати вболівальників, хто максимально слідкує за ралі та хоче зануритись в атмосферу перегонів.
Glossaire8_625x349

РАЛІ WRC

Термін WRC розшифровується як «World Rally Championship» (Світовий чемпіонат з ралі) і зараз широкого використовується, аби позначите ці змагання. В перегонах виступають автомобілі класу «World Rally Cars»: справжні гоночні боліди, ралі-кари найвищого світового рівня. Це найбільш технологічні та «просунуті» автомобілі, що використовуються наразі в ралійних перегонах. Вони оснащені 1,6-літровим турбодвигуном, який розвиває потужність близько 400 кінських сил, при цьому автомобілі заважують лише 1190 кг. Крім того, ралі-кари WRC оснащені напівавтоматичною секвентарльною коробкою передач з послідовним перемиканням, та мають чудово розвинену аеродинаміку.
Top